Wij ontwikkelen een gepersonaliseerd trainingsprogramma dat past bij jouw lichaam en levensstijl. Onder persoonlijke begeleiding van onze trainers werk je gericht aan jouw doel!

AATSU (BFR) training..

KAATSU (BFR) training..

Je armen en benen afknellen met een elastische band om vervolgens je ledematen op te pompen klinkt wellicht wat heftig.. Toch is er een goede reden om deze techniek in je trainingsschema mee te nemen!

Waar komt Kaatsu training vandaan?

In 1966 ontwikkelde de Japanse sportwetenschapper Dr. Yoshiaki Sato de Kaatsu methode. Het was bedoeld als een techniek om de spiermassa te vergroten, zonder zware gewichten te gebruiken.

Hoe werkt het?

Kaatsu training is in de basis heel simpel: het is een manier van trainen met lichte belasting, waarbij je de bloedsomloop afknelt. Hierom wordt het ook wel ‘blood flow restriction training, of bfr training genoemd.

Je zondert een spier af met een knelband of ander elastisch materiaal, zoals knee wraps, voordat je met een licht gewicht de spier gaat trainen. Dit zorgt ervoor dat de afvoer van bloed uit de spieren door de aderen, wordt belemmerd. Als gevolg hiervan ontstaat er een ophoping van zuurstofarm bloed (wat je ervaart als ‘de pomp’) en afvalstoffen in het bloed, zoals lactaat. Dit ervaar je als flinke verzuring, ofwel het ‘brandende gevoel’ tijdens de training.

Waarmee afbinden?

Quality life beschikt over kwalitatief goed instelbare BFR banden. Neem gerust contact op bij interesse.

Hoe inzetten tijdens trainingen?

Wil je leren hoe je deze techniek in de praktijk kunt toepassen? Hoe strak moeten de banden? Hoeveel sets voor jou programmering toepasbaar zijn? Of wil je graag een eigen set banden om mee aan de slag te gaan?

AATSU (BFR) training..

AATSU (BFR) training..

Je armen en benen afknellen met een elastische band om vervolgens je ledematen op te pompen klinkt wellicht wat heftig..

Lees meer

Ik wist echter niet dat je zo doelgericht kunt trainen dat ook je houding verbetert en blessuregevoeligheid

Mirjam
Mirjam

Ik wist echter niet dat je zo doelgericht kunt trainen dat ook je houding verbetert en blessuregevoeligheid

Iris van der Laan
Iris van der Laan

Zonder te overdrijven, de afgelopen maanden hebben mijn leven veranderd en het zou niet mogelijk zijn geweest zonder Diederik

Adriana Ciocan
Adriana Ciocan

Dank zij de persoonlijke begeleiding van de super enthousiaste coaches heb ik een enorme ontwikkeling doorgemaakt

A. L.C. van Veen
A. L.C. van Veen

De heren hebben veel kennis en kracht en weten dit op een leuke en enthousiaste mannier over te brengen.

Jan Joost Paarlberg