Wij ontwikkelen een gepersonaliseerd trainingsprogramma dat past bij jouw lichaam en levensstijl. Onder persoonlijke begeleiding van onze trainers werk je gericht aan jouw doel!

Mirjam

Als je zoals ik al veel jaren aan krachttraining doet dan herken je waarschijnlijk dat het steeds moeilijker wordt om een bepaald niveau vast te houden laat staan te verbeteren. En als je progressie nastreeft dan ontstaan snel blessures aan bijvoorbeeld de schouders waardoor het trainen bijna onmogelijk wordt en je uiteindelijk kracht verliest hoe hard je ook traint.

Ik ben vrij jong met krachttraining begonnen (16 jaar) en na verloop van tijd heb ik mijn routine ontwikkeld en ben naar mijn goeddunken gaan trainen, veel piramide systeem afgewisseld met cardio en boks training. Ik trainde aanvankelijk driemaal per week maar dat werd minder tot ik nog maar 1 keer per week trainde vanwege blessures aan mijn rug en schouders. Fysiotherapie hielp niet en ik bleef toch de gewichten gebruiken die ik gewend was.

2 jaar geleden ben ik toen begonnen met 1 keer per week personal training om mijn motivatie te verbeteren. Ik vond het moeilijk om weer helemaal opnieuw te beginnen en alle oefeningen echt perfect uit te voeren met een laag gewicht en veel herhalingen. Ik miste het geduld en ik miste de massa waarmee ik gewend te trainen. Dus bleef ik op mijn manier trainen en dat resulteerde uiteindelijk in een rughernia die ik opliep tijdens de warming up bij het kniebuigen.

Ik had al veel langer last van mijn rug door niet consequent de juiste houding te hebben, maar toen was het dus echt mis. Ik heb ruim 3 maanden niets kunnen doen en ondanks alle pijnstillers ongelofelijk veel pijn gehad in mijn rechterbeen. Ik had een klapvoet en was zelfs niet in staat gewoon te wandelen. Kortom ik dacht dat dit het einde was van mijn passie voor krachtsport.

Vier maanden heb ik gerevalideerd door zelf oefeningen te doen en mijn wervels niet te belasten. Toen heb ik me weer aangemeld bij de Personal trainer. Leroy Grau was overtuigd dat ik weer normaal zou kunnen trainen en zelfs mijn rug weer kon belasten. Ik trainde 2 keer per week onder zijn leiding. Ik had ook nog een chronische schouderblessure waardoor ik geen push ups en dergelijk doen.

Kortom ik heb zeker een half jaar om mijn blessures heen getraind, zoals Leroy dat noemt. Door mijn jarenlange eigen manier van trainen heb ik bepaalde spieren te veel (borst) en andere juiste te weinig ontwikkeld (achterkant schouders, core). Kortom Leroy heeft me overtuigd en aangezet om echt opnieuw te beginnen.

Ik heb mijn ego aan de kant gezet en ben met halters van een kilo gestart en dmv micro loading en heel veel geduld aan de slag gegaan. Nu ben ik ruim een jaar verder en ben ik sterker dan ooit, ben ik blessurevrij en kan ik op mijn 53 e nog steeds mijn lichaam verder in shape brengen. Ik had dat onmogelijk alleen gekund.

Leroy heeft met zijn grote kennis en ervaring steeds de juiste oefeningen laten doen, waardoor ik niet alleen sterker maar ook soepeler werd door telkens de volledige range of motion uit te voeren. Ondanks de beperkingen die ik aanvankelijk had heeft Leroy me toch voortdurend uitgedaagd door nieuwe oefeningen toe te voegen en toe te werken naar steeds hogere gewichten.

Ik heb weer heel veel plezier in het trainen en het telkens weer stellen van nieuwe doelen. In mijn eigen training houd ik me strikt aan de nieuwe manier van trainen. Dus train ik nu op één manier, met volle aandacht voor de beweging, houding en concentratie. Het is bijzonder fijn om zonder pijn alle bewegingen volledig te kunnen maken. Ik ben ervan overtuigd dat krachttraining voor vrouwen zeer waardevol is voor conditie van de spieren en de botten. Ik wist echter niet dat je zo doelgericht kunt trainen dat ook je houding verbetert en blessuregevoeligheid daadwerkelijk vermindert.

Heel veel dank aan Leroy voor zijn geduld, vasthoudendheid, humor en expertise waarmee hij me letterlijk weer op de been én in shape heeft gebracht!

AATSU (BFR) training..

AATSU (BFR) training..

Je armen en benen afknellen met een elastische band om vervolgens je ledematen op te pompen klinkt wellicht wat heftig..

Lees meer

Ik wist echter niet dat je zo doelgericht kunt trainen dat ook je houding verbetert en blessuregevoeligheid

Mirjam
Mirjam

Ik wist echter niet dat je zo doelgericht kunt trainen dat ook je houding verbetert en blessuregevoeligheid

Iris van der Laan
Iris van der Laan

Zonder te overdrijven, de afgelopen maanden hebben mijn leven veranderd en het zou niet mogelijk zijn geweest zonder Diederik

Adriana Ciocan
Adriana Ciocan

Dank zij de persoonlijke begeleiding van de super enthousiaste coaches heb ik een enorme ontwikkeling doorgemaakt

A. L.C. van Veen
A. L.C. van Veen

De heren hebben veel kennis en kracht en weten dit op een leuke en enthousiaste mannier over te brengen.

Jan Joost Paarlberg